a
Fără categorie

O fabrică de biciclete din Deva perfecţionează elevi din licee tehnice, apoi le oferă loc de muncă

- - 33- 141 vizualizari

Pentru că nu găsesc muncitori calificaţi care să lucreze în fabrica de biciclete din Deva, judeţul Hunedoara, conducerea DHS a hotărât să atragă elevi de la şcolile tehnice şi profesionale, asigurându-le practica, iar la finalizarea studiilor le oferă loc de muncă.

Reprezentanţii fabricii de biciclete DHS au avut 120 de posturi libere, resursa umană dovedindu-se mult prea mobilă, astfel că soluţia găsită pentru a-şi putea continua activitatea a fost să consolideze şi fidelizeze personalul, dar şi să apeleze la atragerea liceenilor din liceele tehnice şi din şcolile profesionale.

„Având în vedere că anul trecut deja anticipam că forţa de muncă de care noi avem nevoie, care să fie şi cât de cât calificată, este în scădere, dinamica fiind una negativă pe zona de muncitori calificaţi, am stabilit să începem un program, un proiect de calificare.

Dar calificare nu a muncitorului care vine şi aplică pentru o poziţie la noi în companie, ci de pregătire a elevului din şcolile cu profil tehnic. Şi aici ne referim la colegiile tehnice, la şcolile profesionale”, a declarat, marţi, corespondentului Mediafax , Daniel Vulea, directorul compartimentului de Resurse Umane din cadrul DHS.

Potrivit sursei citate, în cazul elevilor care fac practica la DHS există şansa ca peste un an sau doi, la finalizarea cursurilor, aceştia să se întoarcă în companie şi să lucreze ca muncitori calificaţi.

„Beneficiul nostru nu este anul acesta, beneficiul nostru o să apară începând de anul viitor”, explică Vulea politica de resurse umane.

Directorul de la DHS spune că pregătirea elevilor se realizează în perioada februarie-iunie pentru că doar atunci pot veni elevii să-şi facă stagiul de practică, în conformitate cu normele din Educaţie, în prezent, la DHS Deva fiind în practică 60 de elevi.

„La momentul de faţă avem 60 de elevi practicanţi şi noi putem să mergem pe o limită de maxim 80. Pentru că 80 de elevi practicanţi generează şi alte obligaţii: obligaţia tutorelui din partea şcolii, obligaţia tutorelui de practică din partea companiei. Noi am mers pe sistemul 10 practicanţi, un tutore din partea companiei. Douăzeci de practicanţi, un tutore din partea şcolii. Nu am acceptat altfel. Ei sunt practicanţi.

A nu se confunda cu elevi care vin aici să se uite pe pereţi. Principalul scop este acela de a-i obişnui cu tot ceea ce înseamnă un proces de producţie, de a socializa, de a învăţa ce înseamnă să desfăşori o activitate între anumite ore, cu un anumit target, cu anumite pauze, cu anumite beneficii”, a completat Daniel Vulea, director Resurse Umane la DHS.

Vulea recunoaşte că mulţi dintre elevii care fac practica la DHS sunt chiar mai pregătiţi decât angajaţii fabricii.

„Anul trecut, noi am colaborat cu Samsung pentru o anumită perioadă. În baza acestei analize, Samsung a solicitat ca pe colaborarea cu ei un număr de 7 elevi să facă practica pe zona de Samsung.

Deci eu spun că asta spune foarte multe. Tutorele de practică a spus că uneori au fost practicanţi care s-au descurcat mai bine decât muncitorii de la bandă (…). Aspectul acesta este confirmat şi anul acesta de directorul de producţie pe zona de producţie”, a completat Daniel Vulea.

Un elev care face practica la DHS munceşte timp de şase ore pe zi, compania punând la dispoziţia acestora un autobuz care-i transportă de la şcoală la fabrică şi înapoi, dar şi o masă de prânz.

Proiectul a fost implementat şi anul trecut, un număr de 120 de elevi de la Colegiul Tehnic Transilvania participând, pe perioada a cinci luni, la practica desfăşurată la DHS.

„Recunosc şi sunt destul de bucuros că am găsit această deschidere pe zona de practică a elevilor. Dar şi noi am mers cu un pachet de beneficii, trebuie să îmbinăm utilul cu plăcutul şi cererea cu oferta.

Am mers cu un stimulent financiar pentru elevii care au participat la program, un stimulent financiar pe care l-am oferit în condiţiile în care elevul avea o participare integrală la stagiul de practică.

Am oferit transportul de la unitatea şcolară la noi şi retur în aşa fel încât am dorit să eliminăm orice riscuri determinate de ieşirea elevului din şcoală, intrarea la noi ca şi obiectiv de practică, plecarea de la noi şi întoarcerea la şcoală, în aşa fel încât elevii să fie supravegheaţi pe toată perioada acestui proces.

Am avut o participare de 80 la sută integral, participarea a fost de sută la sută, dar fiecare elev se mai îmbolnăveşte, nu are chef să vină”, a mai spus directorul de Resurse Umane.

33 recommended
141 vizualizari
bookmark icon
Alte articole de

Viitorul Romaniei


Bookmark?Remove?

Povestea profesoarei care a schimbat sistemul de învățământ din România. Violeta Dascălu: „Sistemul permite multe lucruri dacă vrei. Poți să te plângi sau poți să le faci”

-

Violeta Dascălu, directoare din anul 2008 a Școlii Generale ”Ferdinand I” este una dintre puținele persoane care încearcă, într-adevăr, să schimbe fața învățământului din România, impunând proiecte alături de ONG-uri și instituții de stat. Poartă o dragoste de... Mai mult »